reklama

Ženské kruhy, alebo čo chlapci nedajú

Zdalo sa, že to môže byť zaujímavá nová aktivita po práci. Objavením tohto cvičenia pre ženy však na svoje miesto nečakane zapadol v mojej duši ďalší liečivý kus pochopenia ženstva a samej seba. Chcela by som sa s Vami podeliť o túto nezvyčajnú skúsenosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Je zjavne celkom iné, keď sa stretnete dve s kamoškou a keď sa stretne žien desať. Keďže sa rada bavím o živote hlbšie, vo dvojici, keď sa dobre poznáme, dôveru a intimitu cítiť hneď. Musí to byť predsa trocha chladné, keď si cudzí ľudia spolu cvičiaci v skupine popri tom majú otvorene vymieňať, veď každý si prirodzene chráni svoje súkromie - rozmýšľala som, celkom po chlapsky, keď som dostala pozvánku na kurz Kvetov ženstva. Prostredníctvom niekoľkých zostáv energetických cvičení nás kurz mal postupne doviesť k spojeniu sa s vlastným telom a dušou, oživiť používanie intuície, umocniť precítenie našej vnútornej sily, krásy a ženskosti. Prečo nie, dá sa to, ak sú zostavy prepracované a naučím sa ich zvnútorniť, pravidelné domáce cvičenie môže dať veľa. Veď ženstvo sídli v tele a keď sa doň ponorím... No v pozvánke ma vyrušilo „zdieľanie", ako jedna z metód okrem cvičenia a tanca. Nemám veľa skúsenosti so ženským kolektívom určite aj preto, že priadky a iné spoločné zvyky už vymreli a tak sa mi ako typickej „osamelej" žene z mesta vôbec nepozdávalo, byť súčasťou spoločného zdieľania desiatich cudzích ženských.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Realita ma však dobehla. Boli sme cudzie, aj vekovo rôzne, mamy, aj baby, každá iná, ale všetky otvorené a s rovnakou chuťou zažiť a zúčastniť sa. Uvoľnila nás skvelá hudba, ťahanie si kariet a spoločné čítanie ich symboliky, spoločné bavenie sa nad ich odkazmi, tanec so zaviazanými očami, mäkké svetlo sviečok, jemná vôňa. Po pár hodinách stretnutia sme už neboli celkom cudzie. A keď prišlo na vzájomnú masáž šije sediacich za sebou do kruhu, cítila som sa prirodzene dobre. Zároveň prijímajúca aj dávajúca, v kolese spojená so všetkými. Cítiaca, čo všetko mi dali minulé generácie žien za mnou, aký bohatý zdroj sily a múdrosti mám v sebe ja, pripravená sa o ňu deliť, dávať všetkým mojim blízkym ako aj budúcim generáciám žien predo mnou. Prišla som medzi desať cudzích ľudí a odchádzala z kruhu, spolku žien. Doposiaľ som brala ženy aj mužov, že sú pre mňa rovnako dôležití. Dokonca v skupine mužov som sa ako obletovaná samička cítila lepšie. Radšej mám inteligentné debaty ako slepačenie o varení a móde, a tak som sa ženským spolkom radšej vyhýbala. Tento zážitok bol však úplne iný. Určite nie každá žena by na Kvety ženstva šla - už len ten podozrivý názov. Aj preto sme sa tam stretli práve tie otvorenejšie a viac na vlastné vnútro zamerané. Vďaka nášmu zameraniu sme sa dokázali spojiť na báze otvorenosti, tvorivej spolupráce, vzájomnej výmeny a radostnej podpory. A vytvorili tak veľmi pohodovú atmosféru. Aké veľmi ženské! A aké pozitívne a posilňujúce. Už sa teším na ďalšie stretnutie v kruhu o necelý týždeň. A som zasa raz strašne rada, že som ženská. Kvôli tej pridanej hodnote - pre tento druh spoločných zážitkov, vyhradený len nám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechápte ma zle, vážim si a obdivujem mužov. Sú tak zábavní a výkonní a dopĺňajú nás, ale ...skúste si predstaviť stretnutie desiatich mužov vo voľnom oblečení, sediacich do kruhu telo na telo ako dávajú jeden druhému svoju podporu, pokojne a vnímavo sa navzájom masírujúc. 

Barbora Šikutová

Barbora Šikutová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Idealistka v reále. Aj duchovne. Prečo nie? Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu